Dates
- Primer entrenament
Dates per determinar, a jutge.org - Segon entrenament
Dates per determinar, a jutge.org - Classificatori
Dissabte, 22 de febrer de 16:00 a 20:00. Híbrid: presencial a la FME-UPC o online a jutge.org - Final
Data per determinar.
Presencial, seu encara no anunciada.
Inscripcions
Aquests són els passos a seguir per inscriure’s:
- Cal registrar-se com a usuari de Jutge.org (qui encara no ho estigui).
- Un cop registrat, cal identificar-se a Jutge.org.
- Un cop identificat, cal seguir aquest enllaç i omplir i validar el formulari d’inscripció.
Important: Has de d’inscriure’t amb el mateix correu que el del teu usuari de jutge.org!
👆 Si et surt un error, comprova que estiguis identificat a jutge.org amb el teu usuari! - Aquí es pot comprovar la inscripció al llistat de participants.
- També es pot modificar la inscripció en qualsevol moment.
Per poder participar en la final presencial caldrà omplir un formulari d’autorització que serà distribuït més endavant als participants classificats.
Regles
Els participants hauran de resoldre diverses menes de problemes:
- Tipus test: Aquests problemes no requereixen programar, només trobar la resposta adequada a un problema de tipus lògic, matemàtic o computacional. Són problemes similars als de la competició Cangur.
- Gràfics: Per a aquests problemes, cal implementar programes que generin una imatge.
- Algorísmics i de programació: Els problemes d’aquests tipus són els que apareixen majoritàriament a la International Olympiad in Informatics i també seran els més comuns a l’oiCat.
Aquí es poden trobar les regles detallades.
Llenguatges de programació
La majoria dels problemes de programació es podran implementar indistintament en C++, C, Python3 o Java. Però, com que alguns dels problemes requeriran C++ o Python3, és recomanable saber utilitzar almenys les instruccions bàsiques d’aquests dos llenguatges.
Preparació
La font primària d’aprenentatge és Jutge.org. El Jutge conté un ampli repositori gratuït d’exercicis amb un sistema de correcció automàtica, i també serà el sistema de competició utilitzat a l’oiCat.
Al Jutge també hi són tots els problemes de les edicions anteriors, i les seves solucions (codis i explicacions) es poden trobar en aquest repositori.
Les Lliçons de Jutge.org presenten materials diversos d’ús lliure. Entre d’altres:
- Curs d’introducció a la programació en C++
- Tutorial sobre programació sota Windows
- Tutorial sobre l’ús del terminal
- Tutorial bàsic sobre com dibuixar en Python3
Els Tallers Programa. Atenció: La programació del Taller Programa del curs 2023-2024 encara no s’han publicat.
El curs d’estiu Curs d’Algorísmia i Programació també és útil per aprendre aquests conceptes de la mà d’alguns dels millors professors i estudiants de la UPC.
Les sessions en viu de ressolució setmanal de dubtes amb Omer Giménez.
Consulteu totes les activitat de formació de l’oiCat.
Sistema
Si voleu, podeu descarregar-vos la imatge del sistema i provar-la amb VirtualBox o eines semblants.
Programa de la final
Per determinar. Com a referència aquest és el programa de l’edició anterior:
10:00-10:30 Registre – Entrada Edifici Torre dels Frares (veure mapa)
10:30-11:30 Proves de sistemes
12:00-12:15 Acte de benvinguda
12:15-13:15 Conferència
13:15-14:45 Dinar
15:00-19:00 Concurs: Final, oiCat 2024
19:15-19:45 Premis i acte de cloenda
Premis
Per determinar. Com a referència, aquesta són els premis de l’edició anterior:
- Codelearn Bundle per al guanyador absolut (valor aproximat de 500-600€)
- Mini PC per les 4 medalles d’or
- Kit Robotic per les 4 medalles de plata
- Smartwatch per les 4 medalles de bronze
- Val de Campus Codelearn de 150€ (qualsevol campus d’aquest estiu, setembre, Nadal o Setmana Santa 2024) pels 2 millors de ≤ 13 anys, els 2 millors de ≤ 14 anys, i la millor noia
Comitè organitzador
- Per determinar: Cap de l’equip amfitrió
- Per determinar: Equip amfitrió
- Salvador Roura: Cap de competició
- Jordi Petit: Tècnic en cap
- Joan Alemany: Relacions docents
- Jacobo Vilella: Relacions institucionals